טסלה תחשוף בהמשך השנה גרסה מחודשת למודל 3, מכונית הסדאן החשמלית הנמכרת ביותר בעולם. כיצרן המשקיע לא מעט בייעול והפחתת עלויות ייצור, אנחנו בהחלט מצפים לפגוש במודל 3 המחודשת פחות, פחות מתגים וידיות ויותר ממשקי מגע, מהלך שפגשנו במודל S ומודל X.
בהחלט ניתן לצפות כי המודל 3, וכמובן שגם המודל Y המבוססת עליה, תצויד בגלגל ההגה העדכני של המודל S וזה אומר שמוט השליטה על המגבים, התאורה, הפעלת בקרת השיוט וגם השליטה על הצופר יעברו לממשקי מגע על גלגל ההגה עצמו. נוח זה לא במיוחד, אבל איחוד ממשקים בין דגמים הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הוזלת עלויות עבור יצרני הרכב.
מכיוון שאנחנו נפרדים גם ממוט השליטה הנוח על ההילוכים ובקרת השיוט האדפטיבית (אוטו-פיילוט), זה כנראה אומר שגם במודל 3 עיקר השליטה על כיוון תתבצע דרך המסך המרכזי באמצעות סליידר, החלקת האצבע למעלה קדימה ומטה לאחור. באופן עקרוני, המערכת כוללת אפשרות לזיהוי אוטומטי של כיוון הנסיעה הרצוי, כך שאם לדוגמה אתם חונים מול קיר ונכנסתם לרכב ברור כי הכיוון הוא לאחור, כך שברגע שתחגרו את חגורת הבטיחות ותלחצו על דוושת הבלם הרכב יישלב אוטומטית להילוך אחורי ויציג את כיוון הנסיעה.
מדובר במתיחת פנים לדגם אז כמובן שאפשר לצפות לעיצוב חיצוני מעודכן ואולי גם איזה שינוי קל בתא הנוסעים, לא שיש יותר מידי מה לשנות בתא נוסעים מינימליסטי כל כך כמו של המודל 3.
מה עם שדרוגים בתחום מערכת ההנעה החשמלית? זו כנראה השאלה הגדולה יותר אך צריך להודות שבתחום זה לא צפויים שדרוגים משמעותיים. בתחום המנועים עצמם, הספקים נצילות וכו' גם כך טסלה מספקת כיום לרוכשי המודל 3 והמודל Y יותר מהמתחרים כך שגם אם יהיה כאן איזה שדרוג זה יהיה מינורי בכדי לשמור על היתרון היחסי בתחום זה.
סוללות? גם בתחום זה כנראה שלא נפגוש שינוי מהותי. סוללות 4680 החדשות של החברה עדיין לא מספקות את המובטח מבחינת ביצועי סוללה וכל עוד השותפות של טסלה, כמו פנסוניק, לא החלו לייצר את הסוללות האלו אין מה לדבר על הטמעה של התאים האלו בדגמים המודל 3 ומודל Y החדשים. טסלה אמנם הכריזה בתחילת השנה על הרחבת המפעל בנבדה לטובת ייצור של תאי 4680 אך מדובר בתהליך שיבשיל רק בעוד שנתיים.