ג'יפ קומפאס ורנגייד e-Hybrid
ג'יפ קומפאס ורנגייד e-Hybrid.
ג'יפ קומפאס ורנגייד e-Hybrid
ג'יפ קומפאס ורנגייד e-Hybrid.

ג'יפ מרחיבה את היצע גרסאות ההנעה של הקומפאס והרנגייד עבור השוק האירופי ואל גרסאות הפלאג-אין 4xe של שני הדגמים היא מוסיפה כעת גרסה היברידית קלה חדשה e-Hybrid אשר תחליף את מנוע ה-1.3 ליטר טורבו של הדגם.

 

מערכת ההנעה ההיברידית החדשה של שני הדגמים הקומפקטיים של ג'יפ מתבססת על מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש בחברה המייצר הספק מרבי של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים חדשה בג'יפ (7HDT300) המחליפה את תיבת ה-6 הילוכים DCT הוותיקה.

 

ג'יפ קומפאס היברידי
ג'יפ קומפאס e-Hybrid.

אל התיבה החדשה צמוד מנוע חשמלי בהספק של 20 כ"ס ומומנט מרבי של 5.6 קג"מ המוזן מסוללת 48V המאפשרת לפי ג'יפ לכבות את מנוע הבנזין לזמן ממושך יחסית בתחילת נסיעה, בנסיעה במהירויות נמוכות כמו תמרוני חנייה, שיוט במהירות קבועה או בגלישה לעצירה. לפי ג'יפ המערכת הזו חסכונית יותר בכ-15% ממנוע ה- 1.3 ליטר טורבו 150 כ"ס המוחלף.

 

ג'יפ רנגייד e-Hybrid
ג'יפ רנגייד e-Hybrid.

מנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש תוכנן במיוחד עבור שימוש במערכת הנעה היברידית, הוא פועל במחזור מילר המאפשר למנוע לפעול בנצילות תרמית גבוהה וביחס דחיסה גבוה יחסית של 12:5:1. המנוע הזה דומה למנוע ה- 1.5 ליטר TSI EVO של קבוצת פולקסווגן הפועל בצורה דומה - אותו יחס דחיסה ואותו מחזור פעולה. ג'יפ התקינה בדגם מערכת בלימה רגנרטיבית שלא תפעל בעצמה של רכב חשמלי אך תצל את האנרגיה של מערכת הבלימה לטעינת הסוללה.

 

שימוש בחומרים ממוחזרים בתא הנוסעים
שימוש בחומרים ממוחזרים בתא הנוסעים.

כחלק מהחתימה הירוקה יותר של הדגם, חלק מהחומרים המשמשים את הדגם כמו ריפודי המושבים וחלקי דקורציה מורכבים מחומרים ממוחזרים. חידוש עבור הקומפאס הוא תוספת של בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.