ביואיק ריגל הגיע לישראל והשיווק יחל בחודשים הקרובים. ביואיק ריגל היא גרסה מהודרת של ביואיק לאופל אינסיגניה.
ביואיק ריגל (Regal), שהוצגה לראשונה למערב ב-2010 (בסין היא נמכרת כבר מ-2009), היא גרסת ביואיק לאופל אינסיגניה. להגיד גרסה זה אפילו נידב במקרה הזה, שכן מדובר באותה המכונית בדיוק הן מהפנים והן מהחוץ והיא אף תשווק בישראל עם אותה יחידת הנעה 2.0 טורבו 220 כ"ס, כך שלמעט השינויים הנדרשים בכדי להבחין בין המותגים תקשו להבחין בהבדלים נוספים. אם אתם מתעקשים, אז הבדל נוסף הוא שהאינסיגניה מגיעה מגרמניה והריגל מארה"ב (מיוצרת בקנדה).
ביואיק ריגל נולדה בעיקר בכדי להצעיר את מותג ביואיק ולפנות לקהל לקוחות צעיר יחסית בשנות 40-50 באמצעות מכונית המציעה התנהגות כביש אירופאית למהדרין. תהליך הצערת המותג החל עם הלקרוס והיא עזרה להוריד את הגיל הממוצע של רוכשי ביואיק בארה"ב, תחזיקו חזק, מ-72 ל-65!.
ביואיק ריגל היברידית eAssist
לריגל מידות זהות כמעט לחלוטין כמובן לאלו של האינסיגניה עם 4831 מ"מ (1 מ"מ+ מהאינסיגניה), רוחב של 1856 מ"מ, גובה של 1483 מ"מ (10 מ"מ-) ובסיס גלגלים של 2737 מ"מ. הריגל תשווק בישראל עם מנוע הזהה למנוע האינסיגניה: 2.0 ליטר טורבו 220 כ"ס ב-5,300 סל"ד ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ המתקבל בין 2,000-4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית (של אייסין היפנית) וצריכת הדלק עומדת על 7.4 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-11.9 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית.
{iframe width="576" hight="358"}http://www.youtube.com/embed/csKXlwH2sUo?rel=0{/iframe}
הריגל משווקת בארה"ב גם עם מנוע 2.4 ליטר 182 כ"ס המוכר מהלקרוס ובהמשך תשווק ה-ריגל eAssist המערכת המיקרו היברידית המשפרת את צריכת הדלק בכ-15%. דגם נוסף של הריגל שישווק בקרוב בארה"ב הוא ה-GS, שזו למעשה גרסת ביואיק לאופל אינסיגניה OPC.
המקום בו הריגל תבדיל או לפחות אמורה להבדיל את עצמה מהאינסיגניה זה ברמת האבזור וחומרי הדיפון. השאלה היא איזו חבילת אבזור יתפרו ב-UMI עבור הריגל עם מחיר יעד של כ-180-190 אלף ש"ח (כ-10 אלף ש"ח יותר מהאינסיגניה). מה שכן נמצא זו בקרת אקלים דו אזורית (חד אזורית באינסיגניה), בקרת שיוט, מערכת שמע עם 7 רמקולים, מושב נהג חשמלי, 4 חלונות חשמל, הגה ותיבת הילוכים מצופים בעור, קישורית BT וחיבור AUX+USB ואת תאורת הכפתורים ולוח השעונים, נמצא בריגל בכחול קרח האופייני לביואיק במקום האדום/כתום של האינסיגניה.
כמו האינסיגניה רשימת התוספות היא ארוכה מאוד כולל בולמים אדפטיביים עם שלושה מצבי בחירה, חישוקי 19 אינצ' במקום 18 אינצ', מסך 7 אינצ' עם מערכת ניווט, מושבי עור ועוד. אך אלו לרוב תוספות שהלקוח הישראלי מוכן לוותר עליהן לרוב לכן אנחנו גם לא מצפים להם אפילו לא כאופציה.
קשה לקרוא לריגל מכונית חדשה בישראל שכן כאמור מדובר במכונית זהה לחלוטין לאינסיגניה של אופל, אך כן יהיה מעניין לראות אם תהיה מלחמת תמחור בין היבואנים או שב-UMI יבחרו לתמחר את ה-ריגל מספיק רחוק ועם יותר אבזור מהאינסיגניה ולא להיכנס לתחרות ישירה.
דגם נוסף של הריגל שישווק בקרוב בארה"ב הוא ה-GS, שזו למעשה גרסת ביואיק לאופל אינסיגניה OPC.