ארגון TUV הגרמני, שהוא, בגדול, שילוב של מכון התקנים ומשרד הרישוי, אחראי בין היתר על ביצוע מבחני רישוי (טסט) לרכבים בגרמניה וכבכל שנה, גם השנה הארגון מפרסם רשימה של הרכבים המצטיינים והנכשלים במבחן הרישוי (9.6 מיליון רכבים נבדקו) והשנה, לראשונה, הארגון מפרסם תוצאות של 4 רכבים חשמליים - סמארט EQ, טסלה מודל S, ב.מ.וו i3 ורנו זואי. כל רכב בגרמניה נדרש לעבור מבחן כזה 2-3 שנים לאחר הרכישה ואז אחת לשנתיים.
המצטיינת מבין הרכבים החשמליים (בני 2-3 שנים) הייתה סמארט EQ שרק 3.5% מכל הרכבים מהדגם שנבחנו לא עברו את המבחן בשל פגם משמעותי ונדרשו לבצע תיקון ולחזור למבחן חוזר. במקום השני הייתה זו ב.מ.וו i3 עם 4.7% מהרכבים שלא עברו את המבחן. במקרה של הדגם הארגון מציין שחלק מהרכבים שנכשלו סבלו מבעיות בזרועות המתלים וכן מבעיות במערכת הבלימה הנובעות מקורוזיה, בעיה ממנה לא מעט רכבים חשמליים סובלים שכן השימוש במערכת הבלימה ברכב חשמלי נמוך מאוד בשל השימוש בבלימה רגנרטיבית. מסיבה זו הארגון ממליץ לבצע בדיקה תקופתית קבועה למערכת הבלימה ברכבים חשמליים ולדאוג להשתמש במערכת הבלימה הרגילה אחת לכמה זמן (תקף לרכבים חשמליים עם פונקציית נהיגה בדוושה אחת).
במקום השלישי נמצא את רנו זואי עם 5.7% מהרכבים שנכשלו במבחן. במקרה של הזואי הארגון מציין בעיות בכיוון הפנסים הראשיים ובמתלים. טסלה מודל S סיימה אחרונה עם נתון של 10.7% כלומר אחת מכל 10 מכוניות מהדגם כשלה במבחן כאשר המכוניות היחידות שהיו גרועות יותר היו דאצ'יה דאסטר ודאצ'יה לוגאן. הארגון ציין כי מכוניות מדגם מודל S סבלו מבעיות בפנסי הערפל, האור הנמוך בפנסים הראשיים וכן בעיות בזרועות המתלים.
4.7% מכל הרכבים עם מנוע בעירה פנימית בגיל של 2-3 שנים נכשלו במבחן הרישוי ונדרשו לתיקון ולמבחן חוזר, ממוצע של 128 דגמים שונים - הארגון בחן 222 דגמים שונים אך הוא מחשיב רק דגמים עם מספר משמעותי של יחידות שעברו את המבחן. מבין רכבי הבעירה הפנימית בטווח של 2-3 שנים, מרצדס GLC הייתה המצטיינת עם רק 1.5% הרכבים מהדגם שנכשלו במבחן, מרצדס B קלאס מחזיקה במקום השני עם נתון של 1.9% ופולקסווגן T-ROC עם נתון של 2% במקום השלישי. הדגמים של דאצ'יה היו הגרועים ביותר, הלוגן עם נתון של 11.6% והדאסטר עם נתון של 11.4%.
מרצדס GLC השיג כאמור את המקום הראשון מבין הרכבים בגיל של 2-3 שנים, אודי Q2 השיגה את המקום הראשון מבין הרכבים בגיל 4-5 שנים עם נתון של 2.1%, פורשה 911 ראשונה מבין הרכבים בגיל 6-7 שנים עם נתון של 3.3% ואודי TT מובילה את הטבלה לרכבים בני 8-9 שנים (7.7%) ולדגמים בני 10-11 שנים (12.5%).
מהצד השני, 11.6% מהרכבים מדגם דאצ'יה לוגאן כשלו במבחן לרכבים בגיל של 2-3 שנים, 16.8% מהרכבים מדגם ב.מ.וו סדרה 5 בגיל של 4-5 שנים, 23.3% מהרכבים מדגם פיאט פונטו בגיל של 6-7 שנים, 31.8% מהרכבים מדגם רנו קנגו בגיל של 8-9 שנים ו-36.8% מהרכבים מדגם דאצ'יה לוגאן כשלו במבחן לרכבים בגיל 10-11 שנים.
אחוז הרכבים שנכשלו בהתאם לגיל הרכב:
- 2-3 שנים - 4.7%
- 4-5 שנים - 8%
- 6-7 שנים - 12.4%
- 8-9 שנים - 17.5%
- 10-11 שנים - 22.8%
- הממוצע לכל הרכבים עומד על 17.9%