אופל מוקה, הקרוסאובר העירוני החדש של אופל, יתחרה בעיקר בניסאן ג'וק וסקודה יטי.
ג'נרל מוטורס, החליטה שגם היא רוצה נתח מהעוגה של ניסאן ג'וק המצליח והיא תשיק השנה קרוסאובר עירוני/קומפקטי שישווק כאופל מוקה, ביואיק אנקור ושברולט טרקס, שנחשף לאחרונה. אלו דגמים זהים הנבדלים בעיקר ברמת הגימור.
אופל מוקה (Mokka), מציע מידות של: 4,278 מ"מ אורך, 1,774 מ"מ רוחב, 1,646 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,555 מ"מ. נפח תא המטען עומד על בין 362 ליטר ל-1,372 ליטר עם קיפול המושבים. מידות אלו, מציבות את המוקה מעל ניסאן ג'וק, אך מתחת לקיה ספורטאז', יונדאי ix35 וכו'.
בתא הנוסעים, תמצאו את אותה אווירה סולידית ומרובת כפתורים המוכרת מדגמי אופל השונים כגון האסטרה, במיוחד עקב שימוש ברכיבים זהים כגון גלגל ההגה ולוח השעונים, או הקונסולה מרכזית בצורת U עם כל כפתורי התפעול של מערכת השמע ובקרת האקלים שנלקחו ישירות מהאסטרה. כמו כל דגמי אופל, גם המוקה יוצע עם מנשא אופניים אינטגרלי כאופציה.
אופל מוקה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
אופל תשווק את המוקה עם לא פחות מעשרה מנועים. לישראל צפוי להגיע המוקה לקראת סוף השנה וככל הנראה עם שני מנועים בלבד, 1.4 טורבו עם 140 כ"ס ו—1.6 ליטר אטמוספרי עם 115 כ"ס.
המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטו'. אופל מוקה מוצעת עם הנעה קדמית בלבד או כפולה, בדגמים החזקים בלבד. חלק מהמנועים מוצעים כסטנדרט עם מערכת עצור/סע לשיפור החיסכון בצריכת הדלק.
מנועי הבנזין:
אופל תציע את המוקה עם חמישה מנועי בנזין, החל מ-1.4 ליטר 100 כ"ס, 1.6 ליטר 115 כ"ס, 1.4 טורבו בשני הספקים של 120 או140 כ"ס ו-1.6 ליטר טורבו עם 180 כ"ס.
אופל מוקה 1.6 אוטו': מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי בהספק של 115 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 15.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד. עם תיבת 6 הילוכים אוטו' מציע מנוע זה ביצועים של 13.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 182 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14 ק"מ לליטר.
אופל מוקה 1.4 טורבו אוטו': מנוע 1.4 ליטר טורבו בהספק של 140 כ"ס בין 4,900-6,000 סל"ד ומומנט של 20.4 קג"מ בין 1,850-4,900 סל"ד. עם תיבת 6 הילוכים אוטו' מציע מנוע זה ביצועים של 10.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 14.9 ק"מ לליטר.
מנועי הדיזל:
אופל תציע את המוקה עם 4 מנועי דיזל: 1.7 CDTI בשלושה הספקים של 110 כ"ס, 125 כ"ס ו-130 כ"ס וכן עם מנוע 2.0 CDTI בהספק של 165 כ"ס.
מכיוון שרק גרסת הדיזל החזקה 2.0CDTI מוצעת עם תיבה אוטו', סביר להניח שלא נראה בישראל גרסת דיזל למוקה וכמו תמיד, הצרכן הישראלי מוכיח שהוא לא תמיד צרכן חכם וקצת עצלן, שכן כבר גרסת הדיזל הבסיסית מציעה הספק של 110 כ"ס ו-26.5 קג"מ וביצועים של 12.6 שניות 0-100 קמ"ש ו-181 קמ"ש, מספק ביותר לרכב שכזה. כמובן שגולת הכותרת זו צריכת הדלק שעומדת על 22.2 ק"מ לליטר, טובה בהרבה מגרסאות הבנזין.
יחידת ההנעה העשירית, היא יחידה הנעה המונעת בגז (LPG) על בסיס מנוע ה-1.4 ליטר טורבו 140 כ"ס.
אופל ציידה את המוקה במספר רכיבים בטיחותיים מתקדמים שחלקם מוצעים כאופציה וחלקם כסטנדרט. בין היתר ניתן למצוא תאורת הלוגן רגילה שבאמצעות מצלמה מודדת את המרחק בין הרכב מלפנים ולתנועה הנגדית ומכוונת את עוצמת התאורה באופן אוטו', כך שהנהג ייהנה ממקסימום שטח מואר מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך.
המצלמה קדמית, משמשת בנוסף עבור קריאת תמרורים כולל תמרורי הגבלת מהירות הכוונה והוריה אשר מוצגים לעיני הנהג על לוח המחוונים. במקרה של תמרורי הגבלת מהירות, המערכת גם מתריעה לנהג במידה והוא נוסע מעבר למהירות המותרת. המצלמה גם מתריעה על קירבה מסוכנת לרכב מלפנים או על סטייה מנתיב הנסיעה.