לפי מקורות עלות הסוללות של ניסאן ליף היא $9000 בלבד כאשר ליצרנים אחרים העלות כמעט כפולה
העיתון London Times מדווח שעלות מערך הסוללות של ניסאן ליף בקיבולת של 24KWh היא $375KWh, נתון המסביר מדוע ניסאן טוענת שהליף עדיין תהיה רווחית במחיר של $32,500 בארה"ב כאשר המחיר הצפוי של הוולט הוא $50,000. נתון זה לעלות הסוללות הוא משהו שאף אחד בתעשייה לא האמין שאפשרי בכלל לשנים הקרובות.
רוב ההערכות לעלות מערך סוללות שכזה נעה בין $1000-$600 לכל Kwh. בכירים בגנרל מוטורס הצהירו לא מכבר על כך שעלות הסוללות לשברולט וולט מוערכת ב $600 לכל Kwh. איגוד הסוללות המתקדמות בארה"ב אף הצהיר שהיעד הוא $400 לכל Kwh לקראת 2040-2050.
איך ניסאן עושה זאת? אין אף אישור רשמי לכך. אמנם ניסאן לא הייתה הראשונה להציג רכב משפחתי חשמלי ולמעשה אין לה אף רכב היברידי וזה הרכב החשמלי הראשון שלה, אך ניסאן כבר מעל ל- 17 שנים עוסקת בחקר סוללות מתקדמות ורכבים חשמליים. לפי ניסאן, עד 2015 היא תוכל להציע מערך סוללות שיספיק לטווח של 320 ק"מ, פי שניים מטווח הנסיעה של הליף או כל רכב חשמלי אחר הקיים כיום.
אם המספרים האלו אכן נכונים, זה לא פחות מפריצת דרך מדהימה בתחום הרכבים החשמליים, כנראה שלא סתם ניסאן הציבה יעד של 300,000 מכירות של הליף עד שנת 2014. ניסאן בניגור לרוב היצרנים משתמשת בקירור אוויר לסוללות ולא באמצעות נוזל קירור מה שיכול להסביר עלות מופחתת אך עדיין לא כזו שהיא כמעט פי שתיים ממה שכל המתחרים מסוגלים להציע.
ניסאן כיום היא למעשה המתחרה העיקרית של בטר פלייס, שאמורה גם כן למכור כמות מכובדת של רכבים חשמליים (100,000 עד 2015). כרגע הכל בגדר הצהרות שכן אף אחת מהן לא מכרה ולו רכב אחד עדיין. למעשה זו תחילת התחרות על העתיד הקרוב לרכבים החשמליים, שיטת הטעינה המהירה, 30 דקות בניסאן, מול שיטת החלפת הסוללות.