רגע לפני שהיא נכנסת לפס הייצור, יונדאי העבירה את האיוניק 5 N, גרסה הביצועים הבכירה של האיוניק 5, מקצה סופי של כיול על מסלול המרוצים ואיך לא, גם על מסלול הנורבורגרינג. את האיוניק 5 N יונדאי תחשוף בחודש הבא במסגרת פסטיבל המהירות של גודווד (בריטניה).
בשלב זה יונדאי עדיין לא חושפת את נתוני יחידת ההנעה החשמלית של הדגם אך הצפי הוא שזו תהיה יחידת הנעה דומה לזו של קיה EV6 GT, לה שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 577 כ"ס ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ וזה אמור להספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש באזור ה-3.5 שניות.
כל זה טוב ונחמד וזה למעשה מה שמרבית יצרני הרכב החשמליים עושים כיום, כלומר מתקינים מערכת הנעה חשמלית חזקה, מציגים נתוני תאוצה מהירים והקהל מתלהב ורוכש. זה כמובן לא מספיק לחטיבת N של יונדאי שכן נתון 0-100 קמ"ש זה רק פסיק מהמהות של רכב ספורט.
לשם הדוגמה, קחו את מרבית המכונית החשמליות למסלול, גם את החזקות שבהן, ותגלו די מהר שמערכת הבלימה דועכת מהר מדי ולא מספיק חזקה, שהסוללה מתחממת וכתוצאה מכך מפחיתה את המומנט המרבי הזמין ועוד. בכל הנקודות האלו ועוד, חטיבת N של יונדאי נגעה בבואה לתכנן את האיוניק 5N.
אם ניקח נושא הבלימה, האיוניק 5N מצוידת בצלחות בלימה קדמיות בקוטר של 400 מ"מ לעומת 345 מ"מ בשאר גרסאות האיוניק 5 ולמרות שהם גדולים יותר, הם קלים יותר בזכות שימוש בתרכובות מתקדמות יותר וגם זכו לתעלות קירור בתכנון חדש. הבלימה המכנית-הידראולית היא רק חלק אחד שכן ברכב חשמלי ישנה גם בלימה רגנרטיבית וכאן, חטיבת שדרגה את המערכת בכדי שתוכל לייצר האצה שלילית של 0.6g - נתון יוצא דופן ובערך פי 3 גבוה יותר, לדוגמה, ממה שדגמי טסלה מסוגלים לייצר.
זה חלק מהיתרון של שימוש בטכנולוגיית טעינה 800V של האיוניק 5, דבר המאפשר טעינה בהספק גבוה במיוחד. כדי לאפשר לדגם לייצר עצמה גבוה של בלימה רגנרטיבית חוזרת ולמערכת ההנעה לספק את מלוא הביצועים גם בעומס גבוה ומתמשך, חטיבת N שדרגה את כל מערכת הקירור ובקרת הטמפרטורה של הסוללה והמנועים החשמליים באיוניק 5N.
לצד זה האיוניק 5N זכתה לחיזוקי שלדה לטובת הגדלת ההתנגדות לפיתול, תת שלדה חדשה (החלק שנושא את המתלים) כיול שונה למתלים עם זוויות מתלה אגרסיביות יותר, מערכת היגוי חדשה עם יחס מהיר יותר, צמיגי פירלי P ZERO בהתאמה מיוחדת לדגם ובמידות של 235/35R21 ועוד.
כיאה לרכב חשמלי עם הנעה כפולה, לרשות הנהג אפשרויות כיול רבות לאופי פעולת מערכת ההנעה, כגון אפשרות לקבוע את חלוקת המומנט בין הציר הקדמי לאחורי או לבחור במצב דריפט, לקבוע את דרגת ההתערבות של מערכת בקרת היציבות ועוד.
כנראה קצת מיותר, אך כמו חשמליות אחרות גם ביונדאי בחרו להעניק לדגם סאונד סינטטי ייחודי הנשמע דרך 8 רמקולים בתא הנוסעים ועוד 2 חיצוניים - N Active Sound +. הנהג יכול לבחור מבין שלושה פסי קול שונים כולל אחד המדמה את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו שבדגמי N של החברה, אחד נוסף המדמה סאונד אלקטרוני של חללית מסרטי מדע בדיוני ושלישי המדמה סאונד של מטוס קרב.
חטיבת N דאגה לא רק לחווית השמע אלא גם לתחושה ואם תפעילו את מערכת N e-Shift המדמה את התחושה של החלפת הילוכים עם תיבת DCT-8 של החברה כך שהנהג ירגיש דחיפה קלה בכל "החלפת הילוך".