אז אמנם שוק הרכב הישראלי לא שבר בסיכומה של שנת 2016 את תקרת ה-300 אלף רכבים חדשים לשנה, אך 286,728 רכבים חדשים (ועוד 4,982 מוניות ברישום עצמאי) אשר עלו על כבישי ישראל הם עדיין שיא מסירות חדש, תוספת של כ-30 אלף רכבים לעומת שנת 2015.
שינוי קל נרשם בצמרת הטבלה, כאשר יונדאי חוזרת ב-2016 להוביל את טבלת המסירות עם 39,086 רכבים חדשים, עוקפת את קיה שהייתה ראשונה ב-2015 ולה 38,069 רכבים חדשים (ועוד 946 מוניות כך שההפרש קטן עוד יותר). עבור יונדאי מדובר בשנה מצוינת עם גידול של כ- 25% וגם בקיה לא צריכים להתנצל על גידול נאה של 13%.
טויוטה שומרת על המקום השלישי ומסכמת את 2016 עם מסירות של 30,040 רכבים חדשים (כרבע מתוכם רכבים היברידיים), אך היא מסכמת את 2016 עם גידול צנוע בלבד של 2.6% לעומת 2015. סקודה שבמקום הרביעי עקפה השנה את מיצובישי ומאדה ועם מסירות של19,511 רכבים חדשים (ועוד 1116 מוניות) היא רושמת לעצמה עוד שנה מצוינת עם גידול של 21.3% לעומת 2015.
חותמת את החמישייה הראשונה זו מיצובישי, למרות צי דגמים צנום, עם מסירות של 17,988 רכבים חדשים וגידול של 11.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
יבואן | מותגים | מסירות 2016 | נתח שוק 2016 |
---|---|---|---|
כלמוביל | מיצובישי, יונדאי | 57074 | 19.90% |
צ'מפיון מוטורס | אודי, פולקסווגן, סיאט, סקודה | 41120 | 14.30% |
טלקאר | קיה, סאנגיונג | 38504 | 13.40% |
יוניון מוטורס | טויוטה, לקסוס | 31440 | 11.00% |
קרסו מוטורס | רנו, ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי | 26252 | 9.20% |
דלק מוטורס | ב.מ.וו, מאזדה, מיני, פורד | 22003 | 7.70% |
מכשירי תנועה | קרייזלר, דודג', סוזוקי, ג'יפ, פורשה | 14282 | 5.00% |
לובינסקי | פיג'ו, סיטרואן | 14054 | 4.90% |
UMI | שברולט, איסוזו, קאדילק | 11044 | 3.90% |
“מאיר” | הונדה, וולוו, יגואר | 8431 | 2.90% |
יפנאוטו | סובארו | 7738 | 2.70% |
סמל”ת | פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה | 5310 | 1.90% |
“שלמה” | אופל | 5096 | 1.80% |
כלמוביל-מרצדס | מרצדס | 3594 | 1.30% |
“חברת המזרח" | לנד רובר | 339 | 0.10% |
קאר-איסט | MG | 282 | 0.10% |
אורכיד ספורס קאר | פורשה | 83 | |
אוטו איטליה | פרארי, מזראטי | 62 | |
אוטו ארט | אסטון מרטין | 13 | |
צ'ינה מוטורס | סאייק | 7 |
- הערות לטבלה: סמל"ת מחזיקה בבעלות על יפנאוטו (סובארו). המותגים: דודג', קרייזלר וג'יפ עבור לידי סמל"ת, פורשה עברה לידי אורכיד מוטורס, יגואר עברה השנה לידי חברת המזרח.
מבין המותגים שמסרו מעל 1000 רכבים במהלך 2016, פורד היא זו שרושמת את הגידול המשמעותי ביותר לעומת 2015 עם גידול של 106% במסירות, אך יש לציין כי 4000 רכבים בשנה למותג כל כך פופולרי באירופה זו יותר תעודת עניות מאשר משהו לשמוח בו. לאחר פורד אנחנו מוצאים את דאצ'יה עם עלייה של 42.6% ומסירות של 3,454 רכבים חדשים בשנה השנייה לפעילות המותג בישראל. נתון נאה למדי הצפוי לצמוח בשנה הבאה עם כניסתה של תיבה אוטו' (מצמד כפול) לדאסטר.
מותגים נוספים שרשמו עלייה מרשימה ב-2016 הם: סיטרואן עם 33.3%, מרצדס עם 33.1%, הונדה עם 29.5%, שברולט עם 26.3% ועוד.
מבין המותגים שמסרו מעל ל-1000 רכבים במהלך שנת 2016, רק שלושה מותגים רשמו ירידה במסירות: מאזדה (שלא מצליחה להמריא) עם ירידה של 16.1%, לקסוס עם ירידה של 3.4% וניסאן עם ירידה של 2.5%.
מיקום | יצרן | 2016 | מוניות 2016 | 2015 | שנוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 39086 | 31250 | 25.1% | |
2 | קיה | 38069 | 946 | 33703 | 13.0% |
3 | טויוטה | 30040 | 11 | 29280 | 2.6% |
4 | סקודה | 19511 | 1116 | 16083 | 21.3% |
5 | מיצובישי | 17988 | 16121 | 11.6% | |
6 | מאזדה | 14303 | 17057 | -16.1% | |
7 | סוזוקי | 13413 | 12277 | 9.3% | |
8 | ניסאן | 11664 | 11960 | -2.5% | |
9 | רנו | 10786 | 988 | 9337 | 15.5% |
10 | פולקסווגן | 9064 | 240 | 7939 | 14.2% |
11 | שברולט | 8802 | 6969 | 26.3% | |
12 | סיאט | 8362 | 7692 | 8.7% | |
13 | סובארו | 7738 | 2 | 7625 | 1.5% |
14 | סיטרואן | 7620 | 510 | 5715 | 33.3% |
15 | הונדה | 6998 | 5403 | 29.5% | |
16 | פיג'ו | 6404 | 101 | 5867 | 9.2% |
17 | אופל | 5096 | 71 | 4871 | 4.6% |
18 | פיאט | 4662 | 4507 | 3.4% | |
19 | אאודי | 4183 | 3344 | 25.1% | |
20 | פורד | 4021 | 9 | 1955 | 105.7% |
21 | דאצ'יה | 3454 | 85 | 2422 | 42.6% |
22 | מרצדס | 3419 | 887 | 2569 | 33.1% |
23 | ב.מ.וו | 3021 | 2433 | 24.2% | |
24 | איסוזו | 1957 | 1584 | 23.5% | |
25 | לקסוס | 1400 | 1449 | -3.4% | |
26 | וולוו | 1261 | 1020 | 23.6% | |
27 | ג'יפ | 744 | 728 | 2.2% | |
28 | מיני קופר | 658 | 611 | 7.7% | |
29 | אלפא רומיאו | 510 | 522 | -2.3% | |
30 | סאנגיונג | 435 | 16 | 225 | 93.3% |
31 | אינפיניטי | 348 | 385 | -9.6% | |
32 | לנד רובר | 339 | 188 | 80.3% | |
33 | קאדילאק | 285 | 362 | -21.3% | |
34 | אם.ג'י | 282 | 873 | -67.7% | |
35 | קרייזלר | 192 | 142 | 35.2% | |
36 | סמארט | 175 | 35 | 400.0% | |
37 | יגואר | 172 | 74 | 132.4% | |
38 | פורשה | 92 | 54 | 70.4% | |
39 | מזראטי | 53 | 37 | 43.2% | |
40 | אבארט | 49 | 46 | 6.5% | |
41 | די אס | 30 | 0 | ||
42 | אסטון מרטין | 13 | 0 | ||
43 | דוד'ג | 12 | 23 | -47.8% | |
44 | פרארי | 9 | 4 | 125.0% | |
45 | סייק | 7 | 0 | ||
46 | איווקו | 1 | 0 | ||
47 | גרייט וול | 0 | 5 | -100.0% | |
48 | ביואיק | 0 | 0 | ||
49 | לנציה | 0 | 2 | -100.0% | |
סה"כ | 286728 | 4982 | 254748 | 12.6% |