למרות חודש מוצלח עם מסירות של 21,356 רכבים חדשים, שוק הרכב הישראלי עדיין במגמת ירידה לעומת אשתקד.
אחרי החגים (ספטמבר) ציפינו ששוק הרכב הישראלי יחזור למסלולו וזה אכן קרה, גם בזכות העבודה שחודש אוקטובר האחרון היה רווי מבצעים. 21,356 רכבים חדשים נמסרו במהלך חודש אוקטובר האחרון, גידול של כ-8% לעומת אוקטובר אשתקד. מתחילת השנה נמסרו בישראל 246,336 רכבים חדשים, ירידה של 4.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
כצפוי, יונדאי ממשיכה להחזיק בבטחה בראשות טבלת המסירות, 37,241 רכבים חדשים שהם גידול של 6.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זה לא צריך להפתיע אף אחד שכן המותג מחזיק בשלושה להיטי מכירות השנה, i10 יחד עם האיוניק והטוסון. האחות הקוריאנית של יונדאי, קיה, ממשיכה להחזיק במקום השני עם מסירות של 32,908 רכבים חדשים, ירידה צנועה של 0.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שתי הקוריאניות מחזיקות ב-33.5% משוק הרכב החדש בישראל, נתון מרשים בהחלט.
טויוטה שומרת על המקום השלישי עם מסירות של 25,287, ירידה משמעותית של 11.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך כפי שכבר כתבנו בעבר, כל זה ישתנה לחלוטין עם הגעתה של הקורולה החדשה (סדאן, סטיישן והאצ'בק) בתחילת 2019. השוק הישראלי יהיה מהשווקים הראשונים בעולם, כמו בדגם היוצא, לקבל את הקורולה סדאן החדשה.
סקודה שומרת על המקום הרביעי עם מסירות של 18,184 רכיבם חדשים אך רושמת ירידה של 8.7%, זאת למרות שהגדילה את היצע הדגמים שלה עם השקתו של הקארוק. ניסאן סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 13,832 רכבים חדשים, עלייה של 7.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הירידה במסירות לא מאפיינת מספר בודד של מותגים אלא את ככל שוק הרכב הישראלי, מבין 20 המותגים המובילים רק שישה רשמו עלייה במסירות – סמלית ברובה.
גם שלישיית היוקרה מגרמניה, המובילה את השוק באופן מסורתי, לא מלקק דבש (או מזומנים) השנה: אודי עם ירידה של 12.2%, מרצדס עם ירידה של 5%, ב.מ.וו עם עלייה צנועה של 0.2%. וולוו ולקסוס דווקא כן טעמו דבש השנה עם מסירות של 1,492 ו-1,341 וגידול של 32% ו-17.4% בהתאמה.
מקום | יצרן | 1-10.2018 | מוניות | 1-10.2017 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 37241 | 34973 | 6.5% | |
2 | קיה | 32908 | 332 | 32952 | -0.1% |
3 | טויוטה | 25287 | 227 | 28700 | -11.9% |
4 | סקודה | 18184 | 893 | 19914 | -8.7% |
5 | ניסאן | 13832 | 12873 | 7.4% | |
6 | מאזדה | 12484 | 1 | 12523 | -0.3% |
7 | מיצובישי | 12035 | 10132 | 18.8% | |
8 | סוזוקי | 12010 | 14907 | -19.4% | |
9 | רנו | 9903 | 280 | 11549 | -14.3% |
10 | סיאט | 8124 | 7235 | 12.3% | |
11 | שברולט | 6615 | 6547 | 1.0% | |
12 | סיטרואן | 6371 | 295 | 7328 | -13.1% |
13 | פיג'ו | 6050 | 92 | 5870 | 3.1% |
14 | הונדה | 5575 | 6982 | -20.2% | |
15 | סובארו | 5107 | 11 | 5780 | -11.6% |
16 | פולקסווגן | 5054 | 50 | 6308 | -19.9% |
17 | אאודי | 3907 | 4452 | -12.2% | |
18 | דאצ'יה | 3628 | 310 | 4008 | -9.5% |
19 | מרצדס | 3460 | 651 | 3643 | -5.0% |
20 | ב.מ.וו | 3033 | 3027 | 0.2% | |
21 | אופל | 2815 | 3801 | -25.9% | |
22 | פיאט | 2540 | 12 | 3770 | -32.6% |
23 | פורד | 1501 | 13 | 2758 | -45.6% |
24 | וולוו | 1492 | 1130 | 32.0% | |
25 | לקסוס | 1341 | 1142 | 17.4% | |
26 | איסוזו | 1287 | 1281 | 0.5% | |
27 | ג'יפ | 890 | 831 | 7.1% | |
28 | מיני קופר | 517 | 598 | -13.5% | |
29 | אלפא רומיאו | 511 | 640 | -20.2% | |
30 | אם.ג'י | 460 | 257 | 79.0% | |
31 | אינפיניטי | 443 | 386 | 14.8% | |
32 | קאדילאק | 440 | 509 | -13.6% | |
33 | סאנגיונג | 365 | 86 | 287 | 27.2% |
34 | לנד רובר | 272 | 263 | 3.4% | |
35 | פורשה | 215 | 163 | 31.9% | |
36 | יגואר | 138 | 101 | 36.6% | |
37 | די אס | 100 | 54 | 85.2% | |
38 | מזראטי | 74 | 119 | -37.8% | |
39 | סמארט | 54 | 70 | -22.9% | |
40 | אבארט | 33 | 53 | -37.7% | |
41 | איווקו | 12 | 0 | ||
42 | קרייזלר | 11 | 31 | -64.5% | |
43 | פרארי | 9 | 9 | 0.0% | |
44 | אסטון מרטין | 7 | 21 | -66.7% | |
45 | סייק | 1 | 0 | ||
46 | דוד'ג | 0 | 0 | ||
47 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
48 | ביואיק | 0 | 0 | ||
49 | לנציה | 0 | 0 | ||
סה"כ | 246336 | 3253 | 257977 | -4.5% |