לקסוס ישראל החלה היום (ה') בשיווקה של לקסוס LS500 החדשה, הדור החמישי לספינת הדגל של לקסוס המתחרה מול דגמים כגון מרצדס S קלאס, אודי A8 ועוד. לקסוס LS החדשה לשנת 2018 תשווק בישראל בכל גרסאות הדגם, עם מנוע טורבו ראשון וחדש בדגם, הנעה היברידית וכן בגרסת F SPORT הדינמית. מחירי הדגם החל מ-795 אלף שקל עד 1.110 מיליון שקל.
לקסוס LS החדשה מבוססת על פלטפורמת GL-A החדשה של המותג אשר הוצגה לראשונה עם מכונית הקופה היוקרתית LC500. הפלטפורמה החדשה קשיחה משמעותית מזו של הדגם היוצא והדגם קל בכ-90 ק"ג מהדגם היוצא. עם המעבר לפלטפורמה החדשה לקסוס הגדילה את הדגם בכל הכיוונים, במיוחד בסיס הגלגלים שגדל ב-35 מ"מ. לדגם אורך של 5,235 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ, גובה של 1,450 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,125 מ"מ. לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין חמישה עיצובים שונים לחישוקי הגלגלים, במידות של "19 או "20.
את לקסוס LS החדשה תוכלו לרכוש כאמור עם שתי יחידות הנעה, טורבו בנזין בדגם LS500 ומערכת הנעה היברידית בדגם LS500h. מנוע הבנזין בדגם הוא מנוע חדש לחלוטין בלקסוס, מנוע V6 טווין-טורבו בנפח של 3.5 ליטר המצויד במערכת תזמון שסתומים מתקדמת במיוחד. המנוע מייצר בדגם הספק מרבי של 417 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ והוא משודך לתיבת 10 הילוכים אוטו' החדשה של לקסוס המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. עם המנוע החדש לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות, מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 10.1 ק"מ לליטר.
יחידת ההנעה ההיברידית בדגם עושה שימוש באותו מנוע V6, אך בגרסה אטמוספרית עם 300 כ"ס ו-35.7 קג"מ, וכן בשני מנועים חשמליים – הנעה כפולה. ההספק הכולל של המערכת עומדת על 359 כ"ס וזה מספיק עבור נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.5 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 13.7 ק"מ לליטר.
כמו בלקסוס LC500h, מערכת ההנעה ההיברידית מצוידת בתיבת הילוכים רציפה אלקטרונית ובתיבת 4 הילוכים אוטו' המותקנת על הציר האחורי - Multi-Stage Hybrid. השילוב הזה מאפשר לקבל תוגבת מצערת מהירה יותר ודימוי של תיבת 10 הילוכים אוטו'. כל החלקים מתחברים למערכת Self-Charging Hybrid, מערכת היברידית אשר תמיד מוכנה לפעולה ללא צורך בכבלים או בטעינה חיצונית. מצב ה-EV MODE המשופר מאפשר נסיעה על חשמל בלבד במהירות של עד 140 קמ"ש.
אם תא הנוסעים של הדגם היוצא לא הרשים אתכם (ובצדק) אל עיצוב תא הנוסעים החדש, שהוא פשוט יצירת אמנות, לא תוכלו להישאר אדישים. תא הנוסעים כולל מושבים חשמליים עם 28 אפשרויות כיוון, מושב אחורי עם חימום ואוורור ואופציה למושב אחורי חשמלי עם הטייה של עד 48 מעלות ואפשרות להדום והסטה קדימה של מושב הנוסע בלחיצת כפתור. תא הנוסעים החדש שקט יותר מזה של הדגם היוצא, גם בזכות מערכת אקטיבית לביטול רעשים. לצד לוח מחוונים דיגיטלי “8, נמצא מסך "12.3 עבור מערכת המולטימדיה. 2018 לקסוס LS החדשה - מפרט טכני מלא להורדה.
לקסוס LS מצוידת במתלי אוויר המאפשרים לנהג כניסה נוחה יותר לדגם. בעת פתיחת הדלתות המתלים מרימים במעט את המרכב וכריות המושבים מתרוקנות מאוויר בכדי לאפשר כניסה נוחה וקלה יותר לרכב. לקסוס LS מצוידת במערכת הבטיחות המתקדמת של לקסוס LSS+ הכוללת בלימה אוטונומית אם שליטה בהיגוי בכדי להתחמק מתאונה. בנוסף נמאצ בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, תאורת LED אדפטיבית ועוד. רשימת אבזור הבטיחות כוללת כסטנדרט 12 כריות אוויר.
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, אמר היום: "מאז השקתה לפני 28 שנה, היוותה לקסוס LS את הסמן הימני בקטגוריה של מכוניות הסלון היוקרתיות ברמה הגבוהה ביותר של אבזור מפנק, נוחות, ביצועים, נהיגה חלקה ושקטה, תשומת לב לפרטים ואמינות חסרת פשרות. הדגם הנוכחי מהווה עליית מדרגה נוספת בכל הפרמטרים האלה לצד קביעת סטנדרטים חדשים של שירות לקוחות ושביעות רצון".
2018 לקסוס LS החדשה – מחירון:
LS500 פרימיום – 970,000 שקל
LS500 היי-פרימיום – 1,110,000 שקל
LS500 F-ספורט – 950,000 שקל
LS500h פרימיום – 795,000 שקל
LS500h היי-פרימיום – 910,000 שקל